Mijn badjas van 100% polyester is hardstikke statisch,wat doe ik hieraan?

Hij knettert vreselijk en plakt aan mijn lijf vast.Kreeg een tip om hem een tijd in de vriezer te leggen maar dat heeft niet geholpen.Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even wassen en naspoelen met wasverzachter..weg geknetter :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke fijn :)

Het beste antwoord

Wasverzachter is niet alleen om je was zachter te maken, het werkt ook antistatisch, staat op de wasverzachter die ik gebruik.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit kun je ook nog proberen, door een Anti-statisch spray te gebruiken. Dat is een zeer effectieve spray voor het antistatisch maken van natuurlijke en kunstvezel/microvezel stoffen (kortom: alle soorten textiel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In de vrieser leggen kan helpen (Van korte duur)
Het komt waarschijnlijk door het koude weer met een hele lage RV (relative vochtigheid) in de lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen om na het wassen een flinke scheut wasverzachter in het sop te doen. Dit wil wel eens helpen bij bepaalde soorten stof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wasverzachter gebruiken of bij het drogen in een droger antistatisch doekjes gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn dingen voor in de handel zoals deze;
http://www.oranjebv.com/product/125/Anti-statisch_spray.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een bakje water op de verwarming te zetten of er aan te hangen, Daardoor is het minder droog in huis waardoor het euvel wel eens veel minder kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks een nieuwe kopen.!
100% polyester vindt je 't gek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De min geneutraliseerd.
Zo fout is dit antwoord niet, hoewel de uitleg voor dit advies ontbreekt.
Niet iedereen is natuurkundig geschoold nl. Uitleg dus:
Bepaalde stoffen worden bij wrijven electrisch geladen, en polyester hoort bij die stoffen. Katoen niet trouwens, wol weer wel.
Dat is toch alleen bij het aan-/uittrekken? Gewoon even de deurkruk/verwarming blijven vasthouden. Dan wordt de statische lading meteen afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad de beste oplossing is een nieuwe te kopen en dan van badstof of katoen!