Is er een verband tussen het uitvallen van stroom en het niet meer hebben van warm water?

Mijn stroom is uitgevallen door kortsluiting in mijn waterkoker. Sinds dat moment heb ik alleen even de stekker uit de kast (deze 'kast' hangt boven mijn wastafel) waar mijn kraan ook aan vast zit en de waakvlam in brandt (deze brand nog steeds) gehaald. Nu doet het warm water het niet meer. Moet ik nu iets doen in de meterkast of... ? Iemand ervaring of tips wat ik even kan proberen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Onderstaande had ik al uitgevoerd. Stroom staat er op maar water wordt maar niet warm. Sinds vanochtend staat de vlam te branden en stroom zit er op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk duurde het een tijdje voordat u de stroom (spanning) er terug heeft opgezet. Daardoor is de ketel afgekoeld en is de waterdruk in de leidingen gezakt. Het kan zijn dat die onder een bepaalde waarde gekomen is en daardoor niet meer aanslaat. Remedie: water bijvullen zoals beschreven in uw handboekje. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als die "kast" de combiketel voor verwarming en heet water is dan klopt het dat je geen warm water en verwarming meer hebt.
Kijk in de meterkast om de stroom weer in te schakelen en sluit de combiketel weer op het stopcontact aan, dan heb je weer warm water en verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op sommige combiketels zit een resetknop die je even moet vasthouden waardoor de ketel weer vanzelf opnieuw opstart.