Hoe goed isoleert EasyCell?

In mijn Amsterdamse woning heb ik redelijk last van mijn onderbuurman die nogal wat geluid maakt en rookt. Nu las ik ergens dat het isoleren met EasyCell een fluitje van een cent moet zijn. Hoe goed is dit systeem om zowel geluid als geur tegen te gaan met een te isoleren vloeroppervlakte van 72m2 met een vloerruimte van minimaal 20cm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

http://www.easycell.nl/index.php?view=webshop
bij 70m2 heb je 10 zakken nodig voor elke 5 cm vloerruimte.
Bij 20cm dus 40 zakken a 21,- (inclusief) = 840.- maar waarschijnlijk meer omdat je minimaal 20cm zegt en dan heb je ook nog een machine nodig, maar die is te huur.
Daarnaast moet je nog kijken van wie die tussenruimte is, die is misschien niet helemaal van jouw, hoewel toestemming van de onderbuurman waarschijnlijk geen probleem is. (ff aardig doen ;-)

Of het werkt tegen geluid hangt van veel dingen af. Als de vloer nu nauwelijks geïsoleerd is zal je veel verschil merken. Tegen contract geluiden zal het weinig doen, dat gaat via de muren, volgens hun website vult het wel de holle ruimte in de vloer op die nu als klankkast werkt en scheelt dat veel. (geen idee of dat echt zo is, klinkt mooi maar ik heb twijfels, hopelijk reageert er nog iemand die het zelf in huis heeft)

Aangezien je ook last heb van geur, zal de isolatie nu zeer slecht zijn tussen de woningen. Dat maakt de kans dat het goed geluidsisolerend werkt een stuk groter.
Je zal een dikke laag aanbrengen, die zal zeker ook geuren tegenhouden.
Of het allemaal genoeg is..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is lastig te voorspellen of de isolatie tegen geur en geluid effectief zal zijn. Geluiden van beneden worden vaak doorgegeven door contact van wanden, leidingen, etc. Daar helpt Easycell niet tegen. Ik neem aan dat je een houten vloer hebt. De geur door de kieren wordt wel tegengehouden, maar niet als er openingen zitten langs leidingen. Kortom, je hebt een goede kans dat het helpt, maar het is wel verstandig om ook een bus purschuim te kopen voor de kieren en op contactgeluid te letten.