Ik heb een huurschuld waar kan ik terecht als ik geen huis kan krijgen via sociale huur maar een baby op komst heb?

Ik heb een huurachterstand bij Domesta, een sociale verhuurder uit het noorden. Nu wilt Lefier (anders bedrijf ook in de regio) mij ook niks verhuren omdat ik een huurachterstand heb bij Domsta. Ik zit onderhand in de schuldsanering en de bewindvoerder heeft al meerdere malen een brief naar Lefier gestuurd met de informatie dat de huurachterstand word betaald. Als nog willen hun mij geen woning toewijzen.

Ik heb makelaars gesproken/gebelt etc. Maar niks mocht baten. Ik heb tevens een inkomen uit de Sociale Uitkering van gemeente Emmen. Dit bedraagt 667euro per maand. Indien ik een huis zou krijgen zou dit verhoogd worden naar een bepaald bedrag. Ik ben 23 jaar en heb een kind op komst met 4/5 weken.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb een contact persoon bij de Sociale Zaken van gemeente Emmen. Zij geeft mij per mail aan dat zij NIKS voor mij kan betekenen en dat ik het maar moet uitzoeken of netjes gezegt "kijk eens rond bij makelaars".

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je nodig hebt is een maatschappelijk werker. Deze kan je helpen. De Sociale Dienst/Kredietbank in combinatie met Maatschappelijk Werk zouden een oplossing met jou moeten kunnen zoeken. Dus pak al je financiële papieren bij elkaar [vergeet je ID kaart niet] en ga naar Maatschappelijk Werk, waar je zo snel mogelijk een afspraak vraagt. Er is wel een oplossing, je hebt alleen een beetje hulp nodig. Succes.

Probeer te kijken naar particuliere verhuurders, die houden ook meestal een bepaald bedrag aan zonder die stinkverhogingen van al die woonstichtingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100