Wat voor een nut heeft een naakt slak?

we hebben nogal veel naakt slakken in de tuin, kan je ze ook eten met knoflookboter.........hihi

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
rebecca
13 jaar geleden
Ze zijn ook heerlijk als je ze even in de frituurpan gooit mmmmmmmmmm ;) beetje mayo erbij ;)

Het beste antwoord

Hetzelfde nut als slakken met huisjes: http://www.goeievraag.nl/vraag/nut-slakken.44290

En je kunt ze in de blender gooien en zo slakkenslijmcreme maken, krijg je een superjonge huid van als je die opsmeert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iew!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gatver!!!

Andere antwoorden (4)

Slakken dienen als voedselbron voor vele diersoorten, ook door de mens.De wijngaardslak word zelf speciaal gekweekt,en schijnt een speciale delicatesse te zijn, en pronkt op menukaarten van vele exclusieve restaurants en hotels. Dus naakt slakken hebben zeker een nut voor het bestaan in de natuur. Namelijk het voor bestaan van vele vogels en andere diersoorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het persé nodig vindt dat een slak nut heeft voor de mens, kun je hem lekker opeten. De Nederlandse naaktslakken kun je gewoon eten, dus zoek op recepten voor slakken en vervang de huisjesslakken door naaktslakken.

Als je je daar toch niet zo'n trek in hebt, kun je ze laten rondkruipen voor de vogels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slakken zijn gewoon te eten, geen probleem.
Echter ik zou de wilde soort die in de steden voorkomt toch niet zomaar in een pan stoppen. Je weet nooit waar dat beest in gezeten heeft. Aangezien wij gemiddeld nogal veel chemicaliën en schoonmaakmiddelen gebruiken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slak die standaard gegeten wordt is de wijngaardslak. In Nederlandse tuinen komt wel de segrijnslak oftewel kleine wijngaardslak voor, die eetbaar is (maar inderdaad: je weet niet waar ie gezeten heeft).
Of je naaktslakken kunt eten (los van het risico dat ze vervuild zijn), geen idee, ik zou het niet zomaar doen.