kan je een cv-installatie bedrijf aanklagen?

onze cv-ketel is 3 weken geleden gekeurd en sinds hij gekeurd is zijn er steeds problemen mee. eerst werden alle kachels in ons huis gloeiend heet, waardoor het wel 30 graden binnen werd. toen kwamen ze nog een keer om het te maken. toen DACHTEN we dat het klaar was. maar sinds gisteren is al het water in ons huis koud. dus we kunnen niet meer douchen of afwassen. we zijn al die problemen spuugzat. is het dus mogelijk om ze aan te klagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1K
teusvh
10 jaar geleden
Aanklagen? Je kunt ze wel, in juridische termen, in gebreke stellen. Dat betekent dat je zo duidelijk mogelijk formuleert wat en waarom ze in hun werk zijn tekortgeschoten, en je hen daarbij een redelijke termijn stelt om het in orde te maken. Zonder meerkosten. Gebruik svp geen al te stellige bewoordingen. Een goed bedrijf baalt er zelf ook van als er iets mis gaat, en een slecht bedrijf verleid je al helemaal niet door op hoge toon te komen klagen. En als ze niet reageren, reageer jij dan op dit bericht. Komt vanzelf in mijn mail, en dan zal ik je uitleggen hoe je ze formeel in gebreke stelt..

Het beste antwoord

Als je een huurwoning hebt, is de verhuurder (in jouw geval dus Portaal) verantwoordelijk voor het onderhoud van de cv-ketel. Dat besteedt Portaal uit aan een onderhoudsbedrijf, in dit geval Kemkens. Dat bedrijf voert dus in opdracht van de corporatie het werk uit.

Als huurder heb je niets met Kemkens te maken, wel met de partij die wettelijk verplicht is om deugdelijk onderhoud uit te voeren: Woningcorporatie Portaal dus. Hoe ze dat doen en aan wie ze het uitbesteden is hun zaak, maar Portaal moet er in elk geval voor zorgen dat het werk goed wordt uitgevoerd.

Kortom, als je een klacht wilt indienen, moet je bij Portaal zijn en niet bij het onderhoudsbedrijf.
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik snap wat je bedoelt. maar portaal had alles goed geregeld. we belden eerst naar portaal om te vertellen dat er iets mis is met onze ketel. zij zeiden dat ze kemkens gingen bellen om te zeggen dat ze met ons contact moesten opnemen over een afspraak om het te repareren. het probleem is dus dat ze niet gebeld hebben om een afspraak te maken. dus de fout ligt wel bij het installatie bedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat portaal ook echt gebeld heeft naar Kemkens?
Daarnaast kan het goed dat ze een goedkoop onderhoudscontract hebben afgesloten, waarbij goed betalende klanten voor gaan. Niet zomaar een bedrijf de schuld geven als je niet precies weet wat er achter de schermen gebeurt.
Pieter2011
10 jaar geleden
@nordin101 Nogmaals: de verhuurder moet gewoon zorgen dat het in orde komt en hoe hij dat doet is zijn zaak. Als huurder heb je met je verhuurder te maken: die moet zorgen dat het probleem wordt opgelost. Als dat niet goed gebeurt moet je hem daarop aanspreken.

Andere antwoorden (1)

Ja, je kunt ze aanklagen, alleen heeft dat geen zin. Bel ze gewoon voor dit soort zaken en vraag of ze het dit keer goed willen maken, ga niet klagen op mopperen op de monteur, die kan er ook niets aan doen. Apparaten kunnen haperen of stuk gaan, dat risico heb je als je zoiets aanschaft. Controleer even of je water niet bijgevuld moet worden, dat is vaak de oorzaak van koud water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
we hebben ook naar onze woningbouwvereniging (portaal) gebeld om 7 uur om te zeggen dat we dus alleen maar koud water hebben.
en die hebben dus naar het cv-installatie bedrijf (Kemkens) gebeld om te zeggen dat we dit probleem hebben. het is nu al bijna 22:00 en ze hebben nog steeds niet gebeld. er is altijd wel wat met ze. de ene keer hebben ze het apparaatje niet bij zich om het te maken en de andere keer is het contract met Portaal zogenaamd opgezegd. het is gewoon een amateuristische zooi bij dat bedrijf. en daardoor kunnen wij nu niet douchen en afwassen met dit warme weer. Denkt u niet dat er een kans is dat je het wint als je ze hiervoor aanklaagt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het gaat je enorm veel geld en energie kosten om dat te doen. Bovendien waar wil je ze op aanklagen? Dat ze te laat komen, of dat je apparaat steeds stoort? Dat je door hen niet kunt afwassen of douchen?
De rechter zal dit afwijzen, informeer eens bij het juridisch loket wat je kansen zijn, ik denk dat ze het ook afraden. Heb je al gekeken naar je waterpeil?
ronron1212
10 jaar geleden
De ketel is dus niet eens van jou dus kun je ook daarom alleen niet aanklagen. Aanklagen kun je overigens ook niet voor dit soort dingen een aanklacht wil zeggen dat je aangifte moet doe n
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die firma moet gewoon even terug geroepen worden. Ze hebben uit voorzorg misschien een thermostaat in vervangen in de ketel. Dan kan het gerust zo zijn dat het een "maandagmorgen product "is. Het is me hier ook wel eens overkomen. Om nu een proces voor ( een thermostaatje van €20,=) te starten is wel wat overdreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wacht nog wel ff of ze er iets aan doen, anders doe ik wat een van jullie ( ik weet niet meer wie) zei. Ze in gebreke stellen ofzoiets.
bedankt voor de reacties, maar het kan wel iets minder heftig. ik kom hier toch ook omdat ik niet weet wat ik moet doen. dan hoeven sommige mensen niet zo geïrriteerd te reageren xD.
maar toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat water koken en je kan afwassen.
Met dit weer valt een koude douche ook best mee.