Helpt een citroenplant iets tegen muggen in een voortent?

Als ik de plant water geef ruikt hij sterker. Als het warm is ruikt hij naar mijn idee ook sterker. Als ik de plant naast mijn kind zet dat het meest gestoken word, blijven de muggen dan iets meer weg door de geur in de voortent? Of helpt de citroenplant eigenlijk helemaal niet zo veel en is het een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (2)

Zou er maar niet te veel van voorstellen.
Een citroenplant ruik alleen als je hem aanraakt, tegen aan stoot enz.
Het gaat er om, dat je tent van binnen niet naar mensen ruikt.
Dus alles dat sterk ruikt, zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast citroengras, kan ook kattengras enigszins werken, maar ik denk inderdaad dat je meer baat hebt met de middelen die te koop zijn bij de drogisterij. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik laat hem de plant als beer gebruiken Hahaha. Als hij dan in zijn slaap omdraait beweegt de plant. Muggen probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Muggen reageren op honderden verschillende eiwitafbraakstoffen die bacteriën op onze huid produceren.
Zelf gebruik ik meestal een roller, die je over je huid rolt, muggen die dan op je huid landen, vertrekken direct.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Testen hebben bewezen dat een citroenplant niet helpt,ook anti muggenstekkers helpen niet.
Het enige dat wel helpt is een anti muggenmiddel met DEET erin,maar als je dit niet op je kindje wil smeren dan zou je ook een klamboe kunnen ophangen.
Nee helaas. In praktijk zul je daar nauwelijks iets van merken.

Muggen hebben wel een hekel aan rook. Dus slapen onder de rook van een kampvuur levert je weinig muggenbeten op.

Theoretisch zou je dus in je voortent als een ketter moeten gaan roken om minder last van muggen te hebben. Of je daar per saldo gezonder mee uit bent, waag ik te betwijfelen...

Muggen komen op warmte af. Ik brandde vroeger rond mijn tent wel eens speciale muggenkaarsen. Maar als ik me goed herinner kwamen in die kaarsen meer langpootmuggen ten einde dan de vervelende stekende muggen.