Mijn ketel is stuk, maandag komt er een nieuwe, hoe het weekend doorkomen in de kou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben nog twee kacheltjes staan. Ik wil ze je wel verkopen... ;-)

Het beste antwoord

Oven aanzetten, die geeft heel veel warmte af. Deur van de keuken dicht en gezellig aan de keukentafel gaan zitten. Spelletjes spelen, internetten (als je draadloos met je laptop kan tenminste), en wat pittige dingen eten (peper, tabasco, madame jeanette pepertje).
Voor de rest een lekkere lange (strand)wandeling gaan maken en daarna ergens een wijntje met bitterballen (of iets anders) nuttigen. Dan naar huis (waar je de oven dus hebt aan laten staan). In de keuken met z'n allen gezellig eten en naar bed met een kruik (water kan je opwarmen in de oven die toch aanstaat).

Ljkt me eigenlijk best wel leuk. Maak er wat van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

heeft er niemand in de buurt een electrisch kacheltje te leen?
of koop er een, als je beurs het toelaat.
je zou wat bezoekjes af kunnen leggen bij vrienden, en daar meteen lekker warm douchen.
anders wordt het dik aankleden, deken om je heen, hittepitjes of kruik op schoot, en veel warme thee drinken.
Rieneke1
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
Er is vast wel een buur of familie lid die er eentje te leen heeft ? Wat ik weet van het gasfornuis is dat je het beter niet kan doen je huis wordt daardoor heel vochtig
omdat het en open vlam is niet niet is te vergelijken met een gashaard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn momenteel electrische kacheltjes te koop uit China, voor 25 euro (bij Pr.)
Ze voldoen uitstekend, heb er een in mijn plantenkasje staan, dan is de ergste kou er uit, maar denk niet dat je het even 20 graden kan krijgen, dat zal niet lukken.
Neem een zo klein mogelijke ruimte waar je kan zitten.
En ga lekker uit eten, dan zit je in ieder geval even warm en ja, vroeg naar bed!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Maak het gezellig in je slaapkamer, een kleine kamer blijft gemakkelijk wat warmer door de aanwezige mens(en), doe zolang er geen zon is je gordijnen dicht en steek wat kaarsen aan, eet iets waar je lekker warm van wordt, trek een trainingspak aan met een warm vest en dikke sokken.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben dat probleem ook gehad en wij hebben gewoon wat gaspitten aangezet van het gasfornuis, maar dan moet je wel een gasfornuis hebben.
We hebben toen ook de heteluchtoven aangezet met de deur open en dat haalt ook de kou uit je huis.
Als het maar tijdelijk is is deze oplossing geen probleem.
Bij ons heeft het ook prima gewerkt.

Je kunt natuurlijk ook lekker lang in bed blijven liggen met je partner, je kunt dan zelf wel dingen verzinnen om lekker warm te blijven.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als je gaspitten aanzet, let dan op een hele goed ventilatie!
Dat kan verkeerd aflopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@WiseGuy23,
Dank voor je tips! +
steek kaarsen aan doe de gordijnen dicht kleed je warm aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Boek een hotelletje!
Als je dat niet ziet zitten, blijf lekker onder je dekbed liggen.
Of ga elkaar achterna rennen in huis;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag wel bij mij logeren. Moet je wel op de bank slapen :). Ik hoor 't wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloempotten (omgekeerd) op fornuis zetten.
Waxine lichtjes geven heel veel warmte.

(Heb het ook gehad tijdens vorst periode. Toen elektrisch radiator kacheltje gekocht)

Toegevoegd na 4 uur:
En bij de bloempotten raam open ivm koolmonoxide
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een weekendje naar Centerparks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een weekend kaart voor de sauna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleed je goed aan. Er zijn legio mensen op de wereld die zonder kachel moeten leven. (Dak en thuislozen) Nood breekt wet. Misschien ontdek je nu wat je altijd zonder er bij na te denken hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je nu vrienden voor. Wip gezellig bij ze binnen, leg de situatie uit, neem een fles wijn mee en kook evetueel een lekkere maaltijd voor je vrienden. Niet overdrijven anders laten ze je niet meer gaan en dat zou zonde zijn voor de nieuw geinstalleerde ketel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een elektrisch kacheltje voor een paar tientjes geeft al snel tussen 1500 en 2500W af. Met zo'n kacheltje in combinatie met een trui of deken is het echt wel goed te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek vrienden op, ga naar de bios toe.
Zorg voor wat warme kleding, het zal toch niet snel onder de 15 graden komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd een extra kacheltje bij de hand hebben. Ideaal is een pertroleumkacheltje, vind ik.