welke apparaten zijn er om de buitendeur op een kier te openen?

Uit oogpunt van veiligheid wil ik de buitendeur na geopend te hebben niet meer dan ± 5 cm. open laten gaan. Welke apparaten zijn hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (4)

Je moet gewoon de deur niet te ver open zetten. Anders zet je er een schoen/laars/parasolvoet/deurstopper/stoel/e.d. voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is bij de ijzerwinkel een kettinkje (door chain) te koop wat je aan de voordeur kunt bevestigen waardoor de deur op een kier open gezet kan worden. Hierdoor is het onmogelijk om door vreemden een voet tussen de deur te zetten, maar je kunt wel zien wie er voor staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor bestaan deurkierstandhouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je met apparaat iets van beslag (deurbeslag) bedoeld. Je kan een kettinkje of een verzegeld haakje gebruiken. Onderstaan een link om wat inspiratie op te doen.

http://images.google.com/search?q=deurketting&hl=nl&lr=&safe=off&sa=N&tab=wi&biw=1366&bih=628&sei=NhWEUZTNJsbLPYeDgaAM&tbm=isch