Ieder jaar verhoogt de woon cooperatie waar ik mijn huis van huur zijn huur wie of welke instantie geeft akkoord voor een verhoging?

Huursverhoging

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

De regering regelt dat, de huur mag 1 keer per jaar worden verhoogd, dat moet schriftelijk uiterlijk 2 maanden voor de verhoging aan de bewoner worden doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Naar mijn idee moet ook een vertegenwoordiging van de huurders van de wooncoöperatie (of is het "wooncorporatie"?) akkoord gaan met de huurverhoging. Of klopt dat niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wooncorporatie mag wel bepalen of ze meegaan met de maximale toegestane huurverhoging, ze mogen wel minder verhogen , maar niet meer, dan het wettelijk vastgestelde maximum.
ronron1212
11 jaar geleden
klopt helemaal crea.