Verwarming slaat aan na douchen terwijl temperatuur in kamer hoger is dan gewenst. Is dit ok?

Vooral na het douchen worden de radiatoren aan terwijl het echt wel warm genoeg is in de woonkamer. Ketel nu ongeveer 10 jaar oud. Probleem niet eerder opgemerkt. Gaat het hier om het dumpen van de restwarmte? Hoe kunnen we dit effect minimaliseren? Of moeten we iemand laten komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.3K

Antwoorden (4)

hebben wij ook gehad, waarschijnlijk blijft een of ander klepje hangen. ik zal de onderhoudsmonteur bellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat heeft vraagsteller eraan dat jij de onderhoudsmonteur belt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, en dat klepje is waarschijnlijk de driewegklep. Is als je een beetje handig bent zelf te doen.
Dat is bijna zeker een terugslag klep in het verwarmingscircuit welke open blijft.
Welk merk en type geiser heeft u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sommige ketels geven de restwarmte standaard aan de verwarming af. als het maar een paar minuten is ga dan daar vanuit anders even een cv installateur raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt de 3 weg klep te zijn! Die kiest tussen cv of warm water. Als deze niet goed werkt/ vast zit kan het water dat voor de boiler bedoeld is in de cv komen!
Als die overeenkomt met de afbeelding kun je dat zelf makkelijk controleren!
Grijze kastje eraf halen en kijk dan of de pen met de veer soepel op en neer kan bewegen, of dat hij blijft hangen.