Hoe stop ik brieven / aanmaningen van een verzekeraar gericht op een niet-inwonende van mijn huis?
Ik kreeg in februari jl. van een verzekeraar op mijn adres, maar niet op mijn naam zomaar een polisblad. Hierna heb ik onmiddellijk contact opgenomen met de betreffende verzekeraar waar ik aan heb gegeven dat ik géén polis heb afgesloten, dat het NIET op mijn naam is en dat dit ook bekend is bij de Gemeentelijke Basis Administratie. De persoon zij dat wel het telefoonnummer waarop ik belde, bij hun bekend was. Ik meldde dat ik ooit wel een verzekering bij hun had, maar dat ik daarnaast een publiekelijk telefoonnummer heb waar ook mijn bedrijf aan gekoppeld zit. De medewerker zou het gaan oplossen was het vervolg.
Een paar weken geleden kreeg ik vervolgens op de naam van die persoon die hier niet woont, een betalingsherinnering, waarna ik opnieuw contact heb gezocht met de betreffende verzekeraar. Vorige week kreeg ik een tweede herinnering waarna ik ook wederom contact heb gezocht met de verzekeraar. Ze gaven aan dat het in elk geval geregistreerd was en dat ze opnieuw een melding ervan zouden maken. Bij de post van gisteren vond ik opnieuw een brief van de verzekeraar met een nieuwe herinnering voor een nieuwe maand.
Ik heb namelijk het idee dat terugsturen van brieven geen zin heeft, dus daar was ik al reeds mee gestopt. Wat kan ik wél doen dat de betreffende verzekeraar mij lastig valt met brieven op de naam van een ander, die ook zeker niet bij mij ingeschreven staat?
Ik heb trouwens de brieven niet bewaard (gaan regelrecht de papierbak in).
Ongeopend retour: geadresseerde onbekend.
Dat is alles. Hoe weet jij dat het herinneringen zijn?
Je maakt ze toch niet open?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.