Hoe stop ik brieven / aanmaningen van een verzekeraar gericht op een niet-inwonende van mijn huis?

Ik kreeg in februari jl. van een verzekeraar op mijn adres, maar niet op mijn naam zomaar een polisblad. Hierna heb ik onmiddellijk contact opgenomen met de betreffende verzekeraar waar ik aan heb gegeven dat ik géén polis heb afgesloten, dat het NIET op mijn naam is en dat dit ook bekend is bij de Gemeentelijke Basis Administratie. De persoon zij dat wel het telefoonnummer waarop ik belde, bij hun bekend was. Ik meldde dat ik ooit wel een verzekering bij hun had, maar dat ik daarnaast een publiekelijk telefoonnummer heb waar ook mijn bedrijf aan gekoppeld zit. De medewerker zou het gaan oplossen was het vervolg.

Een paar weken geleden kreeg ik vervolgens op de naam van die persoon die hier niet woont, een betalingsherinnering, waarna ik opnieuw contact heb gezocht met de betreffende verzekeraar. Vorige week kreeg ik een tweede herinnering waarna ik ook wederom contact heb gezocht met de verzekeraar. Ze gaven aan dat het in elk geval geregistreerd was en dat ze opnieuw een melding ervan zouden maken. Bij de post van gisteren vond ik opnieuw een brief van de verzekeraar met een nieuwe herinnering voor een nieuwe maand.

Ik heb namelijk het idee dat terugsturen van brieven geen zin heeft, dus daar was ik al reeds mee gestopt. Wat kan ik wél doen dat de betreffende verzekeraar mij lastig valt met brieven op de naam van een ander, die ook zeker niet bij mij ingeschreven staat?

Ik heb trouwens de brieven niet bewaard (gaan regelrecht de papierbak in).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Ivana
10 jaar geleden
Je hebt nergens voor een verzekering bij hen getekend. Als ze jouw handtekening niet kunnen laten zien, ben je toch niet aansprakelijk. Bovendien heb je een andere naam, dus......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige goede advies:
Ongeopend retour: geadresseerde onbekend.
Dat is alles. Hoe weet jij dat het herinneringen zijn?
Je maakt ze toch niet open?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Baksteen inpakken in pakpapier, ongeopende enveloppe erop plakken, retour afzender, bij de pakketten op het postkantoor leggen.

Het beste antwoord

Zolang de verzender zich niets aantrekt van uw reacties heeft het totaal geen zin om verder actie te ondernemen, u bent ook niet verplicht om iets te ondernemen dat is voor de verzender.

Als na een aantal keer aangeven dat het persoon daar niet woont kan men gerust de brieven laten verdwijnen in het rond stalen archief (prullenbak), u bent verder niet aansprakelijk te stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De ongewenste brieven samen met een baksteen inpakken, adresseren aan de verzekeraar en voor kosten van de ontvanger versturen. Grove manier maar werkt.

Toegevoegd na 15 uur:
Zoals al gemeld, dat is de onelegante manier van de wanhopige ontvanger.
Uiteraard is de beste wijze de post gewoon negeren en weggooien. Tegen de tijd dat er deurwaarders op de stoep staan lost het ;probleem zich vanzelf op. Juridisch is het niet verkeerd om ontvangen post weg te gooien, je hebt geen overeenkomst van bewaarneming gesloten met de spook-verzekerde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voortaan toch retour sturen met de tekst: persoon woont hier niet.

Laat ze die rommel maar sturen, je hebt ze al genoeg gebeld dus dat heeft blijkbaar geen zin. Je bent die persoon niet, je hebt die naam niet en die geboortedatum niet dus als er ooit een deurwaarder aanbelt bewijs je dat gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zit met een soortgelijk probleem. De politie adviseerde mij om alle brieven ongeopend afzender retour te sturen. Wel even op de voorzijde vermelden dat de geadresseerde onbekend is op jouw adres.

Verder kun je niet anders dan hopen dat het stopt.
Maar de papierbak is niet de juiste oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist.
Het enige goede advies.
Ongeopend retour: geadresseerde onbekend.
Dat is alles.