Natuurzeem is heel dun kalfsleer . Het is dun gelooid en heeft een grillige vorm omdat het van een deel van de kalfshuid word gemaakt en zoveel mogelijk ervan word gebruikt.
De reden dat men kalf gebruikt is omdat het volgens mij het zachtste leer is wat er bestaat. Maar er is ook veel namaak wat erg veel lijkt op natuurzeem. De echte horen lang mee te gaan.
Nog een tip : Gebruik steeds een andere zijde om ermee te wrijven dan slijt je zeem gelijkmatig , en heb je er minder snel een gat in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zeem van echt leer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gemzenleer, welteverstaan.
bamibal