Hoe lang bestaat mode?

het is voor me spreek beurt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mode is begonnen door Coco Chanel en zij is geboren in 1883, dus de mode bestaat al 130 jaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mmmz nee hoor, er was al mode voor de middeleeuwen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang de mens bestaat.
Mode is/ was een manier om je te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus op het moment dat ze geboren werd ontstond ook precies "de mode" hmmm. Daarvoor waren er nooit trends of stijlen. Als Coco Chanel iets gedaan heeft is het mode naar een hoger niveau getild of het mondiaal gemaakt. Mode was er al toen de eerste holbewoner een botje in zijn haar stak en de rest volgde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mobie1980 Mode is een manier om je aan de rest te conformeren. Iedereen draagt x jij draagt x, dat is mode. Onderscheiden doe je door y te dragen.

Antwoorden (2)

Mode bestaat al sinds de middeleeuwen. toen droegen belangrijke mensen al veel prachtige kleding.
op Wikipedia kan je er verder veel over vinden. kijk maar eens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk altijd al, iedereen volgde elkaar op. Eentje was meestal de trendzetter.