Hoe verwijder ik die zwarte vlekken van het behang?

Er is geboord in de muur waar we iets wilden hebben hangen. Bij het boren kwam er zwart stof uit de gaten, afkomstig uit de stenen muur. Dat zit nu verspreid over het witte behang verspreid, en het is geen gezicht. Hoe kunnen we dit het beste verwijderen? We hebben het er voorzichtig proberen af te borstelen, maar dit helpt maar een klein beetje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Zet de stofzuiger er op, dan zuig je al veel stof op. Vervolgens de rest met een licht vochtig doekje gedrenkt in een sopje verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stofzuiger met het harige borstelkopje dan wel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Licht vochtig doekje zou ik niet gokken, dan kun je ook een soort modder krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het doekje ook goed uitwringen, dan valt dat wel mee, anders krijg je de laatste restjes niet weg.

Andere antwoorden (1)

Ik heb het volgende gevonden op internet;

Behang schoonmaken
Strepen op behang kunt u vaak weghalen met een gummetje Ook met witbrood kunt u vlekken van behang wrijven. Afwasbaar behang kunt u voorzichtig schoonmaken met water een een beetje schoonmaakmiddel. Wanneer u afwasbaar behang behandelt, valt een schone vlek gelijk op, u kunt het beste de hele oppervlakte met een vochtig spons afnemen. Voor vetvlekken op het behang maakt u een papje van tetra en krijt. Smeer de plek hiermee in en laat het drogen. De volgende dag kunt het voorzichtig wegborstelen. Vetvlekken op behang kunt u ook verwijderen door het nog aan het behang klevende vet eerst op te nemen met een theedoek. Dieper ingedrongen vet kan worden verwijderd door een stuk keukenpapier met een warm strijkijzer tegen de muur te drukken. Het strijkijzer mag niet te heet zijn. Vervang het keukenpapier als het vettig wordt en herhaal dit zonodig enkele malen. Balpenvlekken op behang kunnen worden verwijderd door het behang te bevochtigen met een beetje water en er daarna wat haarspray op te spuiten. Na korte tijd kan je de vlekken met een droge doek wegvegen.

Ik hoop dat het nog weg te krijgen is!! Succes.