Hoe krijg ik een theeglas weer helder?

Mijn theeglas heeft geen aanslag, maar het lijkt alsof het glas bruin is geworden van al het thee. Hoe krijg ik dit weer helder en doorzichtig?

Toegevoegd na 34 minuten:
Edit: het betreft hier GEEN aanslag maar een verkleuring van het glas!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Wij krijgen alle theeaanslag en ook alle verkleuring van het glas wat je er met afwassen niet meer uitkrijgt altijd schoon door er gewoon bleekwater of zelfs dikke bleek in te gooien en dan kokend water erbij( voorzichtig hè!;-)) en dan een nachtje laten staan.
Dan heel goed uitspoelen en afwassen en het is weer als nieuw.
Nou ja,bijna.^_~)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

kun je eventueel verwijderen door er een steradent bruistablet in te gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik daarvoor een beetje Soda,10 min laten staan en het glas is weer mooi helder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet water met wat bakpoeder of schoonmaak azijn werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een schuursponsje lukt het ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een beetje zout, en dat dan inwrijven. Aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan nog simpeler: schoonwrijven met een vochtige tissue of WC-papiertje!Dit werkt ook voor koffie-aanslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flinke scheut citroensap en heet water vullen tot aan de rand, uurtje laten staan en omspoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eetbare bleek kopen bij de tandarts, erin doen en een halfuurtje laten staan, daarna in de vaatwasser