Kan ik mijn inductiepannen gebruiken op een keramische kookplaat?

Ik heb een goede pannenset die ik alleen heb gebruikt op inductie. Nu verhuis ik tijdelijk naar een andere woning waar een keramische kookplaat is. Kan het kwaad om mijn pannen op die keramische kookplaat te gebruiken en later weer op inductie?

Ik weet dat pannen die op gas zijn gebruikt bol kunnen worden en daardoor niet meer geschikt voor inductie kunnen zijn. Geldt hetzelfde voor keramisch naar inductie (allebei vlakke kookplaten?)

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Pannen die meest op gas worden gebruikt hebben doorgaans een "dunne" bodem. Deze kan inderdaad krom trekken. Een goede pannenset voor inductie heeft een dikke bodem die niet krom zal trekken. Nadeel van de dikkere bodem is dat het meer energie vergt om er in te koken. (Dit geldt niet voor inductie).