Is hydrofilm / folie om vaatwastabletten nu schadelijk voor je vaatwasser of het milieu? Zo ja waarom?

Tegenwoordig zijn veel vaatwastabletten voorzien van een folie of hydrofilm, is dit nu schadelijk voor je vaatwasser bijv het filter of leidingen van de vaatwasser of je afvoer naar het riool of milieu? Waarin ontbindt deze folie zich als hij oplost?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Een wasmachinemonteur verklaarde me een poosje geleden dat het binnenwerk, met name de pomp, kan gaan haperen omdat die film zich als een taai laagje op de onderdelen vastzet. Indirect lijkt me dat schadelijk voor het milieu omdat je eerder aan een nieuwe machine, dan wel onderdelen toe bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor is 100% wateroplosbare en biologisch afbreekbare folie (hydrofilm).