Kan ik roest (cortenstaal) blank lakken?

Ik wil graag cortenstaal plaat gebruiken in mijn interieur, maar deze wel lakken.
Voor mensen die niet weten wat cortenstaal is: het is staal wat alleen aan de oppervlakte oxideert en daarna niet meer verder roest. Dit wordt vaak gebruikt voor kunstwerken die een roestlook moeten krijgen maar niet verder door mogen roesten.
Mijn bedoeling: Ik wil dit ook gebruiken omdat ik het mooi vind, alleen wil ik wel eens soort doorzichtig lakken of vernissen, om geen roest op je kleding te krijgen als je er tegen aan staat of er langs loopt.

Ik hoop dat er een verfspecialist in ons midden is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
7K

Antwoorden (1)

hoi,

Dit kun je eventueel behandelen met Hammerite Metaalvernis. Een blanke lak in een spuitbus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er komt een blanke laklaag over de roest heen en conserveert zo de roest.