Ik had je graag een bouwtekening uitgewerkt. Maar helaas.. Geen scanner bij de hand en fotograferen werd niets. Dus zonder tekening, wel een handleiding. Schets het gehel uit om te zien hoe het in elkaar grijpt:

MDF platen 22mm

Zijkanten
a 2 stuk 220 * 40
b 3 stuk 215.5 * 37.5

Kopbord
c 2 stuk 140 * 50
d 2 stuk 10*10 U-vormig uitgehold
e 8 stuk 5*10

Rugleuning
f 1 stuk 215.5 * 80

Pootjes. Vuren balkjes 5*5cm
g 4 * 50cm

16 slotbouten 10cm minimum lengte + carosserieringen + moeren

Schroef + Lijm a op b. b sit gelijk met een lange zijde. De twee korte zijdes en een lange zijde van a steken alle drie 22 mm uit.

Schroef + lijm d op c. Dit zijn de steunen voor de rugleuning & de middenrib voor het bed. Deze delen komen in de u te staan. De bivenkant van het binnenste van de u (Het steungedeelte) moet op 70cm van beide zijkanten van het kopbord, en op 40 van de bovenkant komen.

Schroef + boor op beide kopborden geleidesteuntjes e. 2 vertikaal in het midden, 10cm boven d. Hou 22mm tussenruimte om middenrib b vertikaal te houden. 2 stuks komen onder hoek van 30 graden met vertikaal, zo dat als rugleuning F er doorheen gevoerd wordt, deze precies in steun d past.

Boor gaten voor slotbouten door combinatie a+b, g. Hou poten gelijk met uiteinde B.

Boor gaten door C en g, haaks op gaten voor a+b. Laat C 22 uitsteken bij de poten. hou rekening dat de gaten op ongelijke hoogte zitten met gaten voor A+B.

Monteer wieltjes onder g

Bout het geheel in elkaar om te kijken dat alles past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Plaats er 4 wielen onder waarvan de 2 voorsten met een rem.