verwarming ratelt weet iemand wat dit is?

wij hebben de laatste tijd een vreemde ratel in ons verwarming systeem. deze ratel hoor je bij de radiator maar ook bij de pomp eigenlijk overal waar ze verwarming zit.

het rare is dat deze ratel er alleen is als de pomp net aanspringt en als ie daarna warmer word gaat de ratel weg en als alles dan afkoeld dan komt de ratel weer terug tot dat de pomp uit gaat

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook gehad: bij ons was de waterdruk te laag, na het bijvullen van het water was de ratel weg, uiteraard even ontluchten na het bijvullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien het water dat moet opwarmen.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
dat is geen antwoord misschien.
Zou het gehele systeem een ontluchten dan is het daarna over.
ronron1212