hoe krijg ik een schuurvlek uit mijn houten tafel?

Ik had niet echt schoonmaakervaring en wilde een stift streep uit mijn tafel wegpoetsen met een schuursponsje. Heeel dom ik weet het, maar is dit op te lossen zonder de hele tafel op nieuw te schuren? De plek is ongeveer een vuist groot. De tafel is licht gekleurd hout. Niet heel erg glanzend gelakt.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
7.5K

Antwoorden (5)

Je kunt speciale stiften kopen om plekken in hout bij te kleuren. Ze zijn geloof ik wel prijzig. Die stiften zijn in vele kleuren te koop. Hoe ze heten weet ik niet precies.
Ik denk dat je ze bij een doe-het-zelf zaak kunt vinden.

Toegevoegd na 35 minuten:
http://www.profileder.nl/hout-reparatie-stift-20-ml-verschillende-kleuren.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon weer lakken maar dan alleen op die plek. Als het niet erg glanzend is dan zal het matte transparante lak zijn die erop zit. Maak een foto en neem die mee naar de verfhandel / bouwmarkt om de juiste kleur lak te kopen. Er zijn ook lakken die steeds wat donkerder worden als je er een extra laag opdoet. Misschien is dat handig om exact de juiste kleur te krijgen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een foto zal tien tegen een niet de juiste tint laten zien.
Ik heb het zelfde probleem, en ik ga het proberen met commandant weg te poetsen.
Dit middel maakt vale lak , of lak met lichte krasjes weer glanzend.
Wel eerst op een onzichbaar stukje proberen te testen.
9 jaar geleden
de hele tafel insmeren met bijenwas een tijdje laten drogen(intrekken )en daarna uitwrijven als hetgoed is zie je er niks meer van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijf je altijd zien, beste is gewoon het hele vlak opnieuw te schuren en in de beits te zetten