Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik een schuurvlek uit mijn houten tafel?

Ik had niet echt schoonmaakervaring en wilde een stift streep uit mijn tafel wegpoetsen met een schuursponsje. Heeel dom ik weet het, maar is dit op te lossen zonder de hele tafel op nieuw te schuren? De plek is ongeveer een vuist groot. De tafel is licht gekleurd hout. Niet heel erg glanzend gelakt.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt speciale stiften kopen om plekken in hout bij te kleuren. Ze zijn geloof ik wel prijzig. Die stiften zijn in vele kleuren te koop. Hoe ze heten weet ik niet precies.
Ik denk dat je ze bij een doe-het-zelf zaak kunt vinden.

Toegevoegd na 35 minuten:
http://www.profileder.nl/hout-reparatie-stift-20-ml-verschillende-kleuren.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon weer lakken maar dan alleen op die plek. Als het niet erg glanzend is dan zal het matte transparante lak zijn die erop zit. Maak een foto en neem die mee naar de verfhandel / bouwmarkt om de juiste kleur lak te kopen. Er zijn ook lakken die steeds wat donkerder worden als je er een extra laag opdoet. Misschien is dat handig om exact de juiste kleur te krijgen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een foto zal tien tegen een niet de juiste tint laten zien.
Ik heb het zelfde probleem, en ik ga het proberen met commandant weg te poetsen.
Dit middel maakt vale lak , of lak met lichte krasjes weer glanzend.
Wel eerst op een onzichbaar stukje proberen te testen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
de hele tafel insmeren met bijenwas een tijdje laten drogen(intrekken )en daarna uitwrijven als hetgoed is zie je er niks meer van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijf je altijd zien, beste is gewoon het hele vlak opnieuw te schuren en in de beits te zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding