Hoe giftig is de struik blauwe regen, wil hem kopen en heb 2 jonge kinderen, 2 en 5.

Vind het een mooie klimplant maar toen hoorde ik van mijn moeder dat zij hem er uit heeft gehaald voor de kleinkinderen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
14.4K

Antwoorden (3)

Kleine kinderen willen nog wel eens van alles in hun mond stoppen, dat kun je bij blauwe regen beter niet doen. De peulen en zaden zijn namelijk erg giftig. Als je op een of andere manier kunt voorkomen dat je kind van 2 hiervandaan blijft, kun je de struik wel kopen, anders kun je beter nog even wachten.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik ga er overigens vanuit dat je kind van 5 geen dingen meer van de grond of de plant in zijn mond stopt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was HOE giftig, erg giftig is dan niet echt een duidelijk antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, ik kan wel vertellen dat teveel peultjes dodelijk zijn, maar de benaming 'erg giftig' zegt toch al genoeg :)
In tegenstelling met de gouden regen, heeft de blauwe regen bijna nooit peulen.
In die peulen zitten zaden en als je die eet kan je ziek worden.
Maar de peulen kan je bijna niet open krijgen, zeker een kind niet, plus het feit dat ze er bijna nooit aan komen en je ze er altijd nog kan afplukken, vind ik de blauwe regen echt niet zo gevaarlijk.
Sommige onkruiden, tuinplanten, kamerplanten en kuipplanten zijn wel 10 keer gevaarlijker .
Van de kuipplanten zijn het vooral de Brugmansia en de Oleander, die dodelijk giftig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Een 'kalmerend' antwoord dat een punt verdient. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je daar ervaring mee dan?
Het zijn inderdaad alleen de peulen en de vruchten die giftig zijn. Als je toch een blauweregen in de tuin wilt hebben, haal dan, zodra ze beginnen te groeien, de vruchtbeginsels weg.