Kan laminaat tegen een beetje water?

Hallo mensen,

Mijn hond heeft een eigen kamer. Op deze vloer ligt laminaat en daar onder ligt nog vloerbedekking.
Zojuist is hij in een dolle bui tegen de waterbak aangerend en daar lag de gehele inhoud over de laminaat vloer. Dit moet er ongeveer tussen de 15 en 20 minuten hebben gelegen. Ik heb het goed opgedroogd.

Moet ik nu gaan vrezen voor een bolle vloer?
Ik heb nog wel delen van de vloer daar liggen, maar het is beter dat die vloer niet bol gaat bollen want anders vind meneer het leuk om aan de planken te trekken :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, je hoeft niet te vrezen voor een bolle vloer. Laminaat is uitermate goed bestand tegen water. Bij mij is er een keer een hele emmer omgegaan (ik was aan het dweilen en mijn zoon struikelde erover); helemaal niets aan de hand. Toegevoegd na 51 seconden: P.S. En mijn laminaat was nou niet bepaald het allerduurste, van de allerbeste kwaliteit. Integendeel zelfs.

Bronnen:
Eigen ervaring

Ik heb hele andere ervaringen met goedkoop laminaat. Na een lekkage van de wasmachine (minimaal) kon ik mijn hele vloer vervangen. De groene isssolatiematten onder de vloer waren nat. Hierdoor bleef de vloer ook nat. Het is even afwachten dus wat je vloer gaat doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100