Kan laminaat tegen een beetje water?

Hallo mensen,

Mijn hond heeft een eigen kamer. Op deze vloer ligt laminaat en daar onder ligt nog vloerbedekking.
Zojuist is hij in een dolle bui tegen de waterbak aangerend en daar lag de gehele inhoud over de laminaat vloer. Dit moet er ongeveer tussen de 15 en 20 minuten hebben gelegen. Ik heb het goed opgedroogd.

Moet ik nu gaan vrezen voor een bolle vloer?
Ik heb nog wel delen van de vloer daar liggen, maar het is beter dat die vloer niet bol gaat bollen want anders vind meneer het leuk om aan de planken te trekken :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-O Jouw hond heeft een eigen kamer?! Lol, nou ja als je de ruimte er voor hebt.

Antwoorden (2)

Nee, je hoeft niet te vrezen voor een bolle vloer.
Laminaat is uitermate goed bestand tegen water. Bij mij is er een keer een hele emmer omgegaan (ik was aan het dweilen en mijn zoon struikelde erover); helemaal niets aan de hand.

Toegevoegd na 51 seconden:
P.S. En mijn laminaat was nou niet bepaald het allerduurste, van de allerbeste kwaliteit. Integendeel zelfs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo dat is knap dat je vloer dat heeft overleefd.
Ik dacht dat een plasje water en inderdaad minder goeie laminaat dodelijk was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee joh, daarom is laminaat 'zo lekker praktisch': het kan tegen een stootje, je hoeft het niet om de zoveel jaar te lakken zoals een echt houten vloer, het 'werkt' nauwelijks, en het kan heeeeel goed tegen water :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Valt wel mee hoor, je moet het niet uren laten liggen, maar beetje water kan het wel tegen.
Je kunt het ook gewoon dweilen hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Hier dezelfde ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip om het in het vervolg te voorkomen. Zet de waterbak in een teiltje.
Ik heb hele andere ervaringen met goedkoop laminaat. Na een lekkage van de wasmachine (minimaal) kon ik mijn hele vloer vervangen.
De groene isssolatiematten onder de vloer waren nat. Hierdoor bleef de vloer ook nat.

Het is even afwachten dus wat je vloer gaat doen.