Kun je buxus helemaal terugsnoeien?

Ik heb een buxusstruikje dat nooit gesnoeid is en inmiddels zo groot is dat er gaten in vallen (takken hangen wat naar beneden en je kijkt zo naar binnen). Ik zit erover te denken om 'm zeer flink terug te snoeien (30 cm boven de grond met 2-3 zijtakjes), maar dan is ie helemaal kaal.

Kan de buxus dat hebben? Of heeft iemand een andere/betere tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
15.1K

Het beste antwoord

Je moet altijd een stukje groen laten zitten, omdat-ie daarop weer uitloopt. Als je snoeit tot in het bruin, dan gaat-ie dood, net als bij coniferen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Info over het snoeien van een buxus:

http://www.buxushof.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=57
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tot zover terugsnoeien is niet goed. Hier gaat de buxus waarschijnlijk dood van. Wat je wel kan doen is rondom 10 cm eraf te halen, dan wordt de buxus wat minder zwaar, en dan vallen de gaten weg omdat hij weer terugveert.