Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Petroleumkachel heeft gelekt bij transport. Waar moet ik op letten bij het voor het eerst (weer) aansteken?

Ik heb zojuist een tweedehands Zibrokachel gekocht die bij het naar huis rijden heeft gelekt op de onderplaat waar die op staat. De tank voor de olie lekt niet, maar zoals ik kan bekijken komt het uit het kuiltje van de verbinding tussen tank en leiding.

Kan ik dit gewoon op/wegdeppen met keukenrol en de kachel daarna veilig aansteken? Het ligt niet aan de kachel zelf want die heb ik goed werkend gezien. Verkoper moest meteen weg nadat ik de kachel heb opgehaald dus die kan ik momenteel niet bereiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afdeppen volstaat, die kachels zijn een wonder van vernuft en die zijn heel goed en zuinig in gebruik... Goed afdeppen dat alles goed droog is volstaat... Geen probleem...

Toegevoegd na 2 minuten:
Koop wel de originele Zibro-brandolie, die stinkt veel minder... Je ruikt de kachel altijd wel een beetje als je niet de originele brandolie gebruikt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals je weet heb ik er één en gefeliciteerd met je aankoop!

Het kan echt geen kwaad hoor, net als Xinix Schrijft, drogen en gewoon aandoen, ik heb zo vaak dat ik wat knoei en ik weet welke onderplaat je bedoeld.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zgn. omvalbeveiliging ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook!
Ik heb er ook een. Goed afdeppen, maar ook zorgen dat er nergens roest ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding