Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik het beste met deze afstervende hyacint doen?

Een tijdje terug had ik deze gekregen, ik heb niet zoveel verstand van planten. Heeft de plant nog water nodig, wat te doen met de bruin geworden blaadjes.
Verder heb ik geen tuin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat doen we met die uitgebloeide bloembollen?


Jammer genoeg verdwijnen de meeste bollen in de container. Maar dat is echt niet nodig. Veel soorten kunnen nog jaren voor veel plezier zorgen, hetzij opnieuw in de huiskamer, maar het kan ook buiten in de tuin/balkon.

Uitgebloeide bollen naar buiten
Zodra de bloembollen in de huiskamer uitgebloeid zijn, kunnen ze op een beschutte plaats buiten gezet worden. Laat ze daar maar rustig afsterven en verwijder alleen de zaaddozen. Zorg wel dat ze niet te nat staan. Want te natte voeten zorgt voor verrotting van de bollen.

Bollen bewaren voor op het terras of in huis
Als het de bedoeling is om de bollen het volgende jaar opnieuw in de huiskamer te laten bloeien, laat ze dan rustig in het potje staan en zorg dat ze af en toe wat water krijgen (niet te veel!). Het volgende jaar zullen de groene puntjes weer boven de grond verschijnen en kunnen ze weer de huiskamer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeer dit wel, en zie vanzelf wel of het opnieuw bloeit.

Andere antwoorden (1)

De bloemen van een pothyacint bloeien ongeveer 12-16 dagen. Na de bloei kunt u de bollen beter wegdoen. Ze bloeien maar 1 keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding