Wat is de gemiddelde douche tijd?

Als je elke dag 30 seconden gaat douchen zal je raar aangekeken worden maar een half uur is ook weer aan de lange kant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
19.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Verschilt heel erg per persoon
Amadea
12 jaar geleden
Ik betwijfel of daar zodanig onderzoek naar gedaan is dat er een daadwerkelijk gemiddelde tijd genoemd kan worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vraagt het gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel: hij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik breng het gemiddelde flink omhoog met > 10 min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik douche altijd anderhalf uur xD

Antwoorden (5)

De gemiddelde douchetijd bedraagt 8,4 minuten. Het cliché klopt: vrouwen staan over het algemeen langer onder de douche. Voor het uitgaan klimt de gemiddelde douchetijd tot 10,3 minuten. En hoe jonger, hoe meer tijd onder de douche.
Maar liefst 25 procent van de Belgen maakt naast zichzelf ook de douche schoon. Wat de kleine boodschap betreft zijn vrouwen toch hygiënischer dan mannen: 15 procent van de vrouwen plast af en toe onder de douche, bij mannen loopt dit op tot 23 procent. Anderzijds beweert een vijfde van de mannen de douche schoon te houden tijdens het douchen.
Over het algemeen is de dagindeling de “top of mind” onder de douche. Een op vier Belgen maakt de balans van zijn relatie op tijdens het douchen. Gewicht en uiterlijk krijgen bij een op vijf Belgen de nodige aandacht al zijn vrouwen er meer bezig. Nog een bevestiging van een stereotiep: mannen denken vaak aan seks onder de douche, terwijl vrouwen hun gedachten helaas over de dagelijkse beslommeringen laten gaan.
Boven de vijftig wordt er opvallend meer bij gezondheid en gewicht stilgestaan, voor jongeren spelen uiterlijk en relaties een belangrijke rol. In de gedachtegang van dertigers en veertigers komen werk en gezin op de eerste plaats.
Zingen onder de douche is een nationale bezigheid. De muzikale bedrijvigheid is groot: zingen, meezingen met de radio en neuriën zorgen voor heel wat extra douche plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is niks
Indien je het goed bekijkt, is 5 min. ruim voldoende om alles grondig af te soppen, schoon te spoelen en de kraan dicht te draaien.
Als iedereen zich hier aan zou houden, wat zullen we dan met elkaar een energie en water besparen?
Het milieu zou ons er dankbaar voor zijn.

Maar helaas we moeten staan, hangen, soppen, poetsen, weer lekker even staan, wat draaien, weer soppen, afspoelen, nog er even onder enz.
Dan kom je makkelijk uit op een kwartier gemiddeld.

Totdat we op een camping komen en er muntjes in moeten!!
dan is 4 min. ineens genoeg!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dat van die muntjes was PRECIES waar ik ook gelijk aan dacht +
Ik denk dat dat ook afhangt waarom je douchet. Als je je haren wast of je gaat scheren zal her betrekkelijk langer duren.
Als je alleen douchet om schoon te worden lijken 10 min me meer dan Genoeg!

Gemiddeld denk ik dat dit ook wel 10 minuten zullen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemiddelde douchetijd is 8 minuten. Als je dat terug brengt naar 5 minuten bespaar je ca 36 liter warm water per douchebeurt. Wanneer je dat consequent doet, kun je ca 40 euro per jaar besparen op de water- en gasrekening. Dat is niet alleen bewust voor het milieu maar ook voor je portemonnee.

De douchecoach is gemakkelijk te bevestigen op een tegelwand met een zuignapje. Je kind is waarschijnlijk nieuwsgierig waarom er ineens zo'n apparaatje in de badkamer hangt; zo heeft ie ook nog een educatieve functie.

De douchecoach wordt geleverd inclusief zuignap en gebruiksaanwijzing. Voorheen verkochten we stervormige douchecoaches, die hebben we vervangen door een stevigere versie in de vorm van een tube.

Een paar dingen om op te letten: Dit product is niet geschikt als speelgoed, en niet voor kinderen onder de 4 jaar. Het zandlopertje binnenin is van glas en dus breekbaar. Als je de douchecoach gaat bevestigen, zorg dan voor een schone, droge wand om te voorkomen dat het product van de (tegel)wand valt. Eerst alleen de zuignap plaatsen en druk daarna de douchecoach in de zuignap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 of 6 minuten is genoeg. Je zeept je in, spoelt je af. Ff wat shampoo in je haren, uitspoelen, en klaar....Ik heb hier meer dan genoeg aan. En... te lang douchen is alleen maar slecht voor je huid! Overigens... elke dag je haar wassen is ook slecht!