Kan ik een aquarium en de steentjes ook in de vaatwasser zetten?

Of gaat de lijm of iets dan loslaten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de visjes er wel eerst even uithalen... die zwemmen niet graag in een vaatwasser gok ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja da's een goeie, had ik nog niet aan gedacht ;-))).

Het beste antwoord

NEE is het enige goede antwoord
Buiten dat de lijm misschien zal loslaten
Gaan na het opnieuw inrichten van je bak de vissen allemaal op hun rug zwemmen.
Maar hoe doe je het dan
De ruiten van alg ontzien met een ruiten magneet of een nieuw schuursponsje (sponsje met groene kant)
Bodem met aquarium stofzuiger
Water 1x per maand 1/4 eruit halen en vervangen (koud water)dit kan met een emmer ook deze mag nooit ergens anders voor gebruikt worden.
Een aquarium pomp doet voor jou de rest 1x per maand pomp schoonmaken deze mag niet brandschoon ivm de goede bacterien voor je vissen en planten.

ONTHOUD ALTIJD EEN MINESCULE RESTJE SCHOONMAAK MIDDEL ERGENS IN OF OP IS FINEST VOOR VIS EN PLANT

succses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Steentjes zou ik zeker niet doen, die kunnen ook een verstopping veroorzaken in je vaatwasser. Verder kunnen er nog resten achterblijven van wasmiddel. De vissenkom zou ik ook niet doen, deze kan ook makkelijk kapot gaan door de warmte. En de vissen moeten wel heel lang zonder kom.
De steentjes gewoon goed uitspoelen met water in een vergiet is vaak voldoende. En de kom zou je de rand wat met azijn kunnen schoonmaken. als je hem maar weer goed uitspoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit, maar dan ook nooit met chemische middelen een aquarium schoonmaken. Vissen en planten zijn heel gevoelig, al is het maar een fractie wat achterblijft.
Maar ook de watercultuur raakt helemaal van slag met schoonmaakmiddelen.

Gewoon de helft van het water vervangen door schoon water. Met je hand door de steentjes gaan zodat het vuil omhoog komt drijven en dan met een slangetje uit laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een hele grote vaatwasser of een heel klein aquarium?

als er lijm of kit gebruikt is maar niet doen.

steentjes vol alg heb ik wel eens uitgekookt in een grote pan. zonder sop.
gaat wel stinken. iedereen zei dat ie vanavond niet thuis komt eten ;-)

als er voedingsbodem in zit ben je die wel kwijt door het koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit aan beginnen, afwasmiddelen voor vaatwassers zitten vol met erg agressieve stoffen. Het is de vraag of je die er helemaal uitspoelt. Je loopt een prachtige kans het leefmilieu van de vissen te verpesten. Je moet trouwens wel een erg grote vaatwasser of een erg klein aquarium hebben.