Moet je als je samen een huis koopt een samenlevingskontrakt laten maken?

het huis staat toch op beide namen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat zou ik maar doen, inclusief testament.
Want bij overlijden zouden de erfgenamen een deel van het huis kunnen opeisen. En dan sta je toch raar te kijken. Trouwen is nog eenvoudiger wat betreft erfenis kwesties.
Zelf ben ik ook om die reden - eerder - getrouwd. Want een samenlevingscontract had ook weer allerlei haken en ogen. En dat jaartje eerder trouwen is na een aantal jaren ook zo vergeten. Zelf heb ik er absoluut geen spijt van gehad, want we waren toch wel zeker van onze relatie.
Dat is voor iedereen anders, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat gaat via de notaris. Het is verplicht als je niet gaat trouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij krijg je tegenwoordig geen hypotheek op beider namen meer als je geen samenlevingscontract hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies stippel ! Eigenwijs vraag het eens na bij een notaris. Trek wel je portemonnee ,want daar heb ik me wel over verbaasd dat notarissen veel en heeeeeeel snel verdienen. Pff had ik maar notaris geworden hihihih
Voor zover ik weet is het geen verplichting, maar het is absoluut wel aan te raden. En ik zou ook meteen een testament maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker doen!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker!!! Altijd doen!!! Ook als je in een huurhuis woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het kan heel veel ellende voorkomen. Kan altijd goed gaan maar ook een keer mis om dan deze dingen te moeten regelen loopt dan niet zo heel erg soepel. En staat het op papier, alleen het kost geld. Je doet dit via de notaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat moet inderdaad