Hoe ophangen aan plafond van damwand?

Bij ons op het werk willen we een object ophangen aan het plafond van het magazijn. Het plafond is van damwand. Object weegt zo'n 10KG.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
niko
10 jaar geleden
damwand?mag u daarin boren?

Antwoorden (5)

Voor zover ik weet zijn damwanden van ijzer, je zou dus een sterke magneet kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.magnetenspecialist.nl/?catalogcategory/10201122/Haakmagneet.aspx
Met haak en al.
Damwand voor plafonds zijn meestal nogal dun, de houdkracht van een magneet zal daardoor iets lager zijn.
Maak een balk van muur tot muur en/of wand,en sla er tegen de 2 wanden een verticale balk klem onder en schroef ze vast,
vervolgens in de horizontale balk een paar schroefogen waaraan event door ketting het opject bevestigen!
succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stukje kaalschuren en er een ring of haak aan vastlassen.
10 jaar geleden
boor door het laagst liggende deel van de damwand een gat door en door, dus van de ene kant naar de andere. doe dit op drie of vier plaatsen. ijzerdraad erdoor wel even lastig maar met een stuk van een metalen kledinghanger en een plakbandje moet dit lukken, einden van de ijzerdraad aan elkaar draaien en je hebt vier sterke ophangpunten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blindklinkmoeren. Dus gat boren en blindklinkmoer plaatsen en aantrekken.