De knop van de warme kraan van mijn douche zit vast, ik krijg er geen water meer uit. Wat kan ik doen?

Ik dacht dat het door kalk kwam, ik heb er al een nacht een doekje met schoonmaakazijn omheen gedaan, maar dat help niets. Ik kan de knop maar een paar millimeter draaien, te weinig om warm water te krijgen. Met de koud water kraan is niets aan de hand.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals door Freek reeds aangegeven moet u het draaiknop eraf halen , als u kalk ziet kan u daar Viakal of Antikal opspuiten en laten inweken. Als u geen kalk ziet zit de as vast en kan u best WD40 inspuiten en een nachtje laten intrekken om zo de as los te maken. Lukt dat nog niet dan sluit u de hoofdkraan van de watertoevoer en schroeft u de kop er volledig af om zo te zien wat er fout is. Die kan u dan evt gewoon vervangen als het onherstelbaar is. Afbeelding 1 = doorsnede kraan Afbeelding 2 = vervangstuk

Je moet dat rode dopje eraf wippen en dan kan je met een schroevedraaier het handvat vrijdraaien. Dan de rotzooi weghalen en met een flinke waterpomptang op het messing beslag de kraan opendraaien. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100