De knop van de warme kraan van mijn douche zit vast, ik krijg er geen water meer uit. Wat kan ik doen?

Ik dacht dat het door kalk kwam, ik heb er al een nacht een doekje met schoonmaakazijn omheen gedaan, maar dat help niets. Ik kan de knop maar een paar millimeter draaien, te weinig om warm water te krijgen. Met de koud water kraan is niets aan de hand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
60.1K

Het beste antwoord

Zoals door Freek reeds aangegeven moet u het draaiknop eraf halen , als u kalk ziet kan u daar Viakal of Antikal opspuiten en laten inweken.
Als u geen kalk ziet zit de as vast en kan u best WD40 inspuiten en een nachtje laten intrekken om zo de as los te maken.
Lukt dat nog niet dan sluit u de hoofdkraan van de watertoevoer en schroeft u de kop er volledig af om zo te zien wat er fout is.
Die kan u dan evt gewoon vervangen als het onherstelbaar is.
Afbeelding 1 = doorsnede kraan
Afbeelding 2 = vervangstuk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet dat rode dopje eraf wippen en dan kan je met een schroevedraaier het handvat vrijdraaien. Dan de rotzooi weghalen en met een flinke waterpomptang op het messing beslag de kraan opendraaien.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat het binnenwerk van de kraan gebroken is! Het kleine stukje wat je kan draaien gaat heel makkelijk, maar verder wil die dan niet. In dat geval zal er een nieuw binnenwerk in moeten. Als je dat zelf gaat doen kan je het best na het afsluiten van het water, het bovendeel losdraaien en even mee baar de gamma of praxis nemen voor de goeie maat! Tegen de klok in is los!!