Moet ik een vergunning aanvragen als ik een tuinhuisje van 3x4 wil bouwen in de tuin?

Ik woon in brabant (ik weet niet of dat iets uitmaakt)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Hoogstwaarschijnlijk wel, en de enige die je daar precies antwoord op kan geven, is je gemeente. Dus kijk op de site van je gemeente bij de uitleg over vergunningen, vaak staat daar duidelijk uitgelegd voor wat je wel en niet een vergunning nodig hebt.
Als je in een huurhuis woont, kun je dat soms ook vinden op de site van je verhuurder, want die moet ook akkoord gaan (in mijn geval zou ik zelf een vergunning moeten aanvragen, de boel moeten [laten] bouwen, en dan zou ik wegens waardevermeerdering van mijn woning een deel van de kosten terugkrijgen van de wbv. Dat geldt dus niet voor elke wbv!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord, +! En als aanvulling: bij sommige gemeenten geldt alleen een meldingsplicht, bij andere gemeenten moet je een bouwvergunning aanvragen. Meestal is het e.e.a. te vinden op de site van de gemeente, maar ook de plaatselijke tuincentra weten dit vaak.
Ik kan niet zien of u van Nederland of van Belgie bent, wij hebben beiden een Brabant.
In Belgie kan u bouwen tot 40 m² zonder een bouwvergunning te moeten aanvragen.
Zie bijgevoegde link ivm Stedenbouwkundige bepalingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leende woont in Leende, ten zuiden van Eindhoven en in de Nederlandse provincie Noord-Brabant.
Dat kun je zien: als je op zijn naam klikt, opent zijn profiel.
Ga naar www.omgevingsloket.nl en doorloop de vragenboom. Hier zal vanzelf uit blijken of u een vergunning nodig hebt of niet. Zo ja, kunt u meteen via deze zelfde site een omgevingsvergunning aanvragen bij uw gemeente.