Hoeveel stroom verbruikt een huishouden als er geen gas aanwezig is? Probeer te achterhalen hoeveel normaal gebruik is.

Hoeveel stroom verbruikt een huishouden als er geen gas aanwezig is? Probeer te achterhalen hoeveel normaal gebruik is voor een nieuw huis (2003) goed geïsoleerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Gemiddeld 3000 kw per jaar zeggen ze hier.
Hier zijn energieneutrale woningen met zonnepanelen gebouwd, en daarbij Zijn ze uitgegaan van het gemiddelde gebruik van een gezin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dus niet voor een gemiddeld huis zonder zonnepanelen! Een huis met gas verbruikt 2/3 van de gebruikte hoeveel energie voor gas en 1/3 voor elektra en dan is die elektra gemiddeld al 3800!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De werking van zonnepanelen is niet meegerekend hoor. Die zijn erop gezet zoveel als nodig is wanneer men geen gas heeft en alles van het electrisch zou moeten halen. 2000 kw wordt verbruikt aan het huis zelf, zoals verwarmen, water opwarmen.
En 1000 kw voor apparatuur als koelkast, tv, wasmachine. Men gaat uit van zuinige aparaten, dus minstens A label en geen energie-vreters zoals sauna, plasma-tv, etc.