waarom zit er zo een balletje in een spuitbus?

Waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag is al eerder beantwoord: http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/waarvoor-balletje-hoort-schudt-spuitbus.13425

Het beste antwoord

Dit is om de vloeistof te mengen als je er mee schudt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat een koolstofkorrel, waardoor je de inhoud van de spuitbus naar buiten kan spuiten

Toegevoegd na 32 seconden:
het kan ook een schudkogel zijn, lees ik net

Toegevoegd na 35 seconden:
het kan ook een schudkogel zijn, lees ik net
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom die minnetjes??
Dat is om te horen als ze leeg is want dan klikt die zeer helder maar gelijktijdig ideaal om beter te vermengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon om de verf te mengen, meer niet.Schudden alleen is niet genoeg, daar de kogel ook de verf op de bodem moet mengen.Met draaiende, voorwaartse, zijwaartse bewegingen wordt eerst het bezinksel gemengd, en dan met de bus te schudden, en, of de bus ondersteboven te houden om te schudden/mengen.Ik neem er drie minuten voor.