Het is algemeen bekend dat verf over beits niet best gaat.
Beits over verf gaat wel.
Maar waarom schilder je niet gewoon beits over de beits, dat is er ook dekkend zodat je het niet ziet dat het beits is.
Dat is beter dan dat het er later gaat afbladderen.
Dan heb je een groot probleem!
Wat je ook moet weten heb je gewone beits of watergedragen beits?
Omdat er zoveel veranderd op verfgebied moet je dat in de winkel wel even goed vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even kijken bij http://www.goedhuysverf.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de laag eraf schuren, en daarna kun je pas met verf eroverheen verven.

zoals bovenvernoemd kun je niet zomaar verf over de beits heen doen, wel beits over beits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over beits schilderen met verf gaat prima, maar is de beits op terpentine basis dan kan je schilderen met verf zowel op terpentine basis als ook met verf op waterbasis
( ACRYLVERF DUS )

Is de beits op water ( acryl basis ) , dan alleen verf op acryl basis!

Is de beits wasbeits, dan heb je meer werk!
Dan moet je namelijk meerdere keren schuren, en tussendoor afnemen met amoniak en / of thinner!
De was laag moet namelijk helemaal worden verwijderd, op een waslaag pakt geen enkele verf schuren tot er weer stof af komt en daarna beginnen met een verdunde grondlak op terpentine basis, waarna afschilderen met hoogglans op terpentine basis!

Beits op lijnolie basis is na een keer afnemen met terpentine het beste te schilderen met verf op terpentine basis!
Succes