Waar komt het water vandaan bij een lekkende wc?

Ik heb een hangende wc. Onder op de vloer tegen de wandtegels ligt nu telkens water (ook bij geen gebruik).
Het is zelfs zo dat de tegels op de wand achter de wc (onderaan) van de wand af komen te staan nu waarschijnlijk door vocht?
Wat zou dit kunnen zijn? Het water ruikt neutraal en is vrij helder. Na 3a4 uur een aardig plasje.

7 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Achter het toilet in de muur zit een reservoir.
Achter de doortrek knoppen zit een luikje en daar achter zit een kraantje.
Dat kraantje kan je dicht draaien. Daarna kan je nog één keer doortrekken. (knop even inhouden zodat het goed leeg is) Dan wordt het wachten of de lekkage stopt. Doortrekken kan tijdelijk met een emmer water. (soms twee emmers..) ps. soms kan je door het luikje ook zien dat er iets lekt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wacht niet te lang:
Nog even en de vloertegels gaan ook loszitten, denkt ook aan het plafond een verdieping lager..

Antwoorden (1)

Dan komt het water vrijwel zeker uit het stuk toilet (reservoir, leidingen) dat je hebt ingebouwd in het muurtje.....en als daar geen luikje in zit om er bij te kunnen, heb je best wel een probleem. Een beetje water buiten de ombouw, betekent vaak veel meér water in de muur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Het hoeft geen lekkage te zijn, het zou ook condenswater kunnen zijn.
mikeybaco
7 jaar geleden
De hele nacht heeft het doorgedruppeld zonder hem gebruikt te hebben. Nu zat ik me te bedenken dat ik een 1,5 jaar terug een aantal maanden een constant getik heb gehoord rondom de wc, soort vallende druppels. Misschien begon het toen al. :-(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oei, dat is niet te hopen......dan heeft het gewoon zo lang geduurd voor de hele muur verzadigd was. Ik vrees toch dat de boel open moet (als je er via een luikje niet bij kan) ; als je het lekken weet te stoppen, droogt het uiteindelijk allemaal wel op. Het stinkt niet, dus het is geen rioolwater en ook niet zwaar verschimmeld ofzo ; dat is dan weer goed nieuws. condens kan natuurlijk, maar dan moet het wel heel erg vochtig zijn in de badkamer en is het raar dat het maar op één plek is.