Waar haal ik goedkoop haardhout?

De zomer is begonnen, dus hetis zo weer herfst. nu ben ik op zoek naar een -liefst gratis- manier om bij mijn nieuwe huisje en berg haardhout te krijgen voro de kachel. Wie heeft er slimme praktische manieren om de kachel aan het branden te houden deze winter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Het beste antwoord

Zoek een timmerfabriek in de buurt, die hebben altijd bakken vol met afzaagsels waar ze graag vanaf willen omdat ophalen geld kost.

Let er wel op dat je het hout goed droogt, want als je bijvoorbeeld vurenhout ongedroogd in de haard gooit heb je vuurwerk. Niet elke houtsoort is geschikt voor de openhaard, vooral de gelakte of geïmpregneerde soorten niet.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als je bij de camping-sport winkel gaat kijken daar moeten ze niet duur, zijn anders moeten die ook in de gewone supermarkt te koop zijn.
maar gratis heb je ze nooit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er ligt overal in de bossen wel gekapt hout dat je mag "meenemen".. een andere mogelijkheid is een papierfabriek.. die hebben veel afvalhout.. en bij tuinderijen en kwekerijen willen ze ook nog wel eens wat meegeven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader had vroeger een regeling met staatbosbeheer. Hij mocht bomen kappen die ze aanwezen. Zo had mijn vader gratis hout en had staatsbosbeheer een schoon bos.
Kost wel een beetje werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Marktplaats wil het ook nog wel eens lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens bij de gemeente als ze ergens aan het kappen zijn, meestal valt er wel wat te halen, is mij ook gelukt. Ook wordt er op internet wel haardhout aangeboden voor 25 euro per kuub

succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er een klompenmaker in je buurt?
Ga daar dan eens naar toe; deze mensen komen om in het afvalhout en ik ken er die het zelfs bij je voor de deur storten met hoeveelheden van 5 tot 10 kuub in één lading.
(als ze het op de openbare vuilstort leveren moet er geld bij)

Toegevoegd na 2 minuten:
overigens kan je bij mij ook nog wel een lading acaciahout wegzagen. Is wel 1400 km van Utrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerder in de buurt van Wenen
Kijk bij bedrijven in de buurt die veel aanvoer krijgen op pallats.Is heel goed brandhout en vaak zijn ze blij als je het ophaalt.