Is het mogelijk dat een riool van een gemiddeld woonhuis dichtvriest tijdens vorst?

Ons huis is aangesloten op een gewone riool, de put zit in de straat.
Deze zit niet echt diep en je hoort het water lopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (1)

Het hangt er van af hoé diep dat riool zit! Van een gemiddeld woonhuis hoort dit ongeveer 80cm te zijn! Dat is vorstvrij in nederland! De waterleiding hoort ook op deze diepte! Maar hoe minder diep dit zit, hoe groter de kans dat het bij vorst zal bevriezen!
Maar al zit ie op een halve meter, dan moet het wel een hele tijd behoorlijk gaan vriezen voordat dat überhaupt kan gebeuren!