Kun je krassen wegwerken van travertin?

We hebben een travertin vensterbank waar in de loop van de jaren behoorlijk veel krassen op zijn gekomen door schuiven van bloempotten ed. Nu we aan het verbouwen zijn willen we eigenlijk meteen wel al die krassen zoveel mogelijk wegwerken.

Kan dit, en hoe of met welk middel zouden we dit evt. kunnen doen? Ik heb een aantal jaren geleden al van dat melkachtige spul voor marmer gekocht maar dat werkte niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

U kunt de vensterbank schuren en daarna polijsten. Na deze handeling kunnen de stenen gekristalliseerd of geïmpregneerd worden zodat de vensterbank weer optimaal beschermd is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Hier staan een antal producten. Ik DENK dat jullie niet de hele boel hoeven te schuren; Een polijstkop op de boormachine en eventueel een nieuwe coating zou voldoende moeten zijn om de ergste gebruikssporen weg te werken. Maar de leverancier kan je hier vast goed in adviseren. Hun telefoon nummer staat erbij.

http://bouw.tweedehands.net/bouwmaterialen/doe-het-zelf-marmer-travertin-polijsten-coaten-schoonmaken-kristalliseren-impregneren.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nitesco Vensterbanken onderhoud,kijk daar maar eens.Deze zaak is gespecialiseerd in traventin vensterbanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met silliconenspray. Met een zachte doek inwrijven.
(moet je van tijd tot tijd wel herhalen)