plastic of glas?

Plastic: Stanleymesje (KIJK UIT! Die dingen zijn scherp!0
Glas: Insnijden met glasmesje, en daarna licht tikken met bv een kouten klosje: Als de snijnaad sprint het glas los.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=_A4J7RcdsfM

Toegevoegd na 1 minuut:
Of als je een wijnfles bedoelt, http://www.youtube.com/watch?v=AHxpW60x_KI

Het is niet mijn stijl om simpelweg met wat linkjes aan te komen, maar deze zijn wel vrij duidelijk. Bij dat filmpje staan ook links naar een stappenplan van hoe het moet. Weest uiteraard voorzichtig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je hem doormidden wil hebben,in de lange weg of overdwars,en wat wil je er vervolgens mee?
Als je hem later weer aan elkaar wil maken is het het beste als je hem laat zagen door een gespecialiseerd bedrijf ,als je alleen de bodem nodig hebt kun je met een glassnijder op de fles een kras maken en vervolgens met een haak van binnenuit tikken opde snijlijn ,dat is de manier om een redelijk zuivere breuk te krijgen. Overlangs lukt alleen met zagen.
Als je heel veel geduld hebt kun je ook zelf zagen met een Wolframdraad deze zijn verkrijgbaar bij de doe het zelfwinkels en plaats je in een ijzerzaagbeugel,er langzaam zagen anders kun je als je halverwege bent weer opnieuw beginnen.