Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat waren de grootste kosten toen je uit huis ging?

Hoeveel was je totaal ongeveer kwijt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Toen ik op kamers ging niet veel, rond de 250 euro, toen er een huis ingericht moest worden tussen de 7000 en 10.000 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inrichting en dan met name de benodige apperatuur, wasmachine, droger, stofzuiger, koffiezetter, magnetron, etc.
liep toch gauw naar de 4000,- (gulden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het keukengerei en de verzekeringen. Het is te lang terug om de bedragen nog te weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wetenschap dat ik gedurende 12 jaar ruim 3.500 euro per maand alimentatie moest gaan betalen.

(M'n nieuwe huis in was een ander verhaal: eerst het huis zelf, en daarna de inrichting, maar dat vroeg je niet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omgerekend naar euro: 2500 euro voor verf, laminaat en een bank. Vaak krijg je veel afdankertjes qua meubulair van vrienden en familie, dat scheelt een hoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik daar nog van boven water kan halen moet dat me'n toenmalige vriendin zijn geweest. Hoeveel is nog altijd een raadsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ligt er helemaal aan wat je allemaal al hebt, nog wil hebben en denkt te krijgen van vrienden/familie.
maak voor jezelf een lijsje wat je nog nodig hebt en graag aan het huis wil veranderen en zet daar de kosten bij. het lijkt me namelijk nuttiger om te weten wat JIJ kwijt gaat zijn, dan wat anderen kwijt waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ging eerst uit huis om te studeren in Delft, daar hoefde ik alleen een keer langs de kringloop om mijn kamer vol te stoppen en ik heb veel zelf gemaakt. Maar nu ik zelf een "echte" woning heb ga je wat serieuzer met je inboedel om. Het duurste voor mij was de vloer....de meeste van mijn meubels kon ik overnemen (en vervangen als ik het budget ervoor had), maar sommige dingen moeten ter plekke; de vloer, een keuken, een badkamer..de rest komt later wel...de vloer heeft me een eurootje of 2000 gekost...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik een jaar geleden uit huis ging waren de grootste kosten voor aparatuur.

Maar dat zal niet bij iedereen zo zijn. Zorg ervoor dat IEDEREEN om je heen weet dat je uit huis gaat en dat je nog niet alles hebt. Voor je het weet komt overal wel wat vandaan. Ik heb waarschijnlijk geluk gehad, maar ik heb een bank, een koelkast, wasmachine, kachel, tafel + stoelen, laminaat, stoel, bestek, servies, glazen & bekers en een bed gekregen van mensen die het nog hadden staan en van wie ik het zo over kon nemen.

Vergis je alleen niet in de kosten. Naast je huur heb je natuurlijk kosten voor boodschappen, verzekeringen, maar ook (als het niet inclusief is) gemeentelijke belastingen en gas, water & electriciteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ruim een half jaar geleden op mezelf gaan wonen. Voor zover ik kan herinneren heb ik toen aangeschaft:
- koelkast: 160 euro
- 2 stoelen: 30 euro
- hele berg klein keukengerei: +/- 25 euro

Totaal: 215 euro ofzo.

De rest heb ik gewoon meegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De grootste kosten waren de vaste lasten. Meubels en dergelijke kan je via de kringloopwinkel, marktplaats, vrienden, familie en buren vaak goed op de kop tikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nieuwe keuken + CV-installatie.
10.000 euro was dat geloof ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding