Sinds kort hebben wij een afwasmachine. Het komt regelmatig voor dat wij een halve tablet aantreffen in de machine als hij klaar is.Wat is de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Soms zit er een zakje omheen wat in water moet oplossen maar dat lost 9 van de 10 niet op en zo blijft er ook gedeelte van de tablet achter . haal het zakjes los van het blokje.

Met eenhalf vaatwasblokje kun je ook de afwas goed schoon krijgen dus als je het uit het zakje haalt halveren en in het bakje doen.
Regelmatig een handje soda in de vaatwasser mee laten wassen ontvet ook de machine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gaat de klep van het wasmiddelbakje gaat niet goed open? Zit er niks voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan het merk van het tablet. Ik heb laatst tabletten van Calgon gekocht en die bleven haast allemaal half achter in de machine liggen. Maar Sun doet het b.v. wel goed. En nu heb ik van Dreft en ruikt lekker en wast goed schoon en geen spoor meer van het wasmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met een halve tablet. Wij hebben veel reparatiekosten gehad aan onze vaatwasser door aangekoekte vaatwasmiddel resten die nog niet half waren opgelost, maar wel in het afvoerreservoire terechtkwamen.

Sinds wij op- advies van de reparateur (is dit een goed woord?) een halve vaatwastablet gebruiken ipv een hele hebben wij nog geen klachten weer gehad, en onze vaat lijkt een stuk schoner dan voorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij onze machine, is het zeep deurtje geblokkeerd, of zit achter een groot bord of zo, ook kan de draaiende onderdelen tegen gehouden worden(lange lepel of mes b.v.) Als laatste kan een van de draaiende sproeiers op enklel plaatsen verstopt zitten, maar als de machine net nieuw is zal dat wel niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook kan de invoer van de waterpomp deels afgesloten zijn, waardoor de waterdruk te laag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is waarschijnlijk het wasprogramma te kort om de tablet in zijn geheel op te lossen. Als je alleen maar korte programma's draait is het handiger om poeder te gebruiken. Doseert makkelijk en lost beter en sneller op.