Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je de binnenkant van een Parker Balpen schoon , waarvan inkt is gelekt?

Ik heb een Parker balpen maar de binnenkant zit helemaal onder de inkt , hoe maak ik dit schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat zal het beste lukken met pijpenragers, te koop bij een sigarettenwinkel.
Desnoods eerst bevochtigen met een vloeistof, zoals wasbenzine, maar pas op met vuur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minuscule borsteltjes die gebruikt worden om pijpen (waar je tabak in rookt) schoon te maken. Ze zijn lang en smal,dus bij uitstek geschikt voor een vies binnenste van een balpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn werktuigen (bestaande uit katoenvezel dat om een gedraaide metaaldraad is bevestigd) om een pijp waarin tabak wordt gerookt te reinigen van teer en nicotine.
Lijkt enigszins op ragers waarmee zuigflessen en kiertjes tussen tanden worden schoon geragd.
Zijn verkrijgbaar bij een rokerswinkel waar tabak, sigaren en sigaretten worden verkocht.
Uit eigen ervaring, bevestigd door een bekwame GVdeelnemer, weet ik dat (ingedroogde) balpeninkt het best oplost/verdwijnt met spiritus.
Dus leg de pen eerst in een spiritusbad (brandbaar!) en reinig hem daarna zo nodig zoals aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan wel met een geheel stalen Parker Pen maar niet met een pen waar de onderste helft van kunststof is. Spiritus lost de glanslaag van de kunststof op.
Leg hem in een bakje met melk en blijf dit telkens verversen,je zult zien dat de inkt oplost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding