Mijn vriend wil een mancave is ons nieuwe huis. Wat is een mancave precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mancave (of man cave) is een plek waar mannen hun hobby of favoriete bezigheden (zoals poker spelen of sport kijken) kunnen beoefenen. Vaak is het een zolderkamer of garage, die helemaal naar hun smaak is ingericht. Het is een term die vooral in Angelsaksische landen als de USA, Australië en Nieuw-Zeeland gebruik wordt maar die steeds meer in Nederland en België te horen is.
Cryofiel
11 jaar geleden
Waarom vraag je dat trouwens niet gewoon aan je vriend?
Antoni
11 jaar geleden
Kijk eens een aflevering van de comedyserie "Married with Children" (de garage) of beter nog "Unhappily ever after" (de kelder)! Dan kan je zien, wat het is!
liveisgreat
11 jaar geleden
een plaats waar hij alleen kan zijn, zich kan terugtrekken etc... zoals je kan lezen. maar in jouw plaats zou ik ook een vrouwelijke variant installeren, een plaats waar jij iets voor jezelf kan doen met of zonder gezelschap. en waar hij in feite niet binnen "mag"... :).
Als ik samenwoonde met iemand deden wij dit ook altijd : hij een plaatsje voor zichzelf en ik ook een kamertje voor mij. Op die manier heb je de mogelijkheid om even time out te nemen in je eigen huis, een plaats om dingen te leggen zonder dat iemand er in kan rondneuzen etc.
Natuurlijk moet je huis wel groot genoeg zijn dan, maar jouw plaatsje "apart" is even gerechtvaardigd als het zijne toch?

Antwoorden (3)

Een mancave (of man cave) is een plek waar mannen hun hobby of favoriete bezigheden (zoals poker spelen of sport kijken) kunnen beoefenen
nl.wikipedia.org/wiki/Mancave

Erg goed idee, het is goed om je eigen ding te blijven doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de Officla Man Cave Site:

"man cave [man-keyv] noun: A dedicated area of a house,
such as a basement, workshop, or garage,
where a man can be alone or socialize with his friends"

Zeg maar: 'een speciale plaats in een huis als een kelder, werkhok of garage waar een man alleen kan zijn of kan verblijven met zijn vrienden'.

Dit kan dus een zuiphok zijn, waar jij niet mag komen. Of een andere plek waar je geacht wordt niet aanwezig te zijn of je te bemoeien met de activiteit die je vriend met zijn vrienden daar onderneemt.
11 jaar geleden
het gaat om twee dingen:
. eigen plek (zonder partner/zonder kinderen)
. onspannen (alleen of met vrienden)

zowel mannen als vrouwen doen dit, van mannen is het bekender (werkplaats in de schuur), maar vrouwen doen het al veel langer in huis (de naaikamer).

tegenwoordig is het meer gericht op ontspanning en dan ook nog met of zonder alcohol/sport/spel/vrienden.

Toegevoegd na 4 minuten:
in de u.s.a. is het ons (uit tv programma's) bekend.
de 'den' een grote kamer, die gewoonlijk dienst doet als tv-kamer, werd dan verbouwd tot "speelkamer" van de man des huizes en soms werd de garage verbouwd/ ingericht om hiervoor gebruikt te worden.