Kortsluiting waar kan dit aan liggen?

Ik heb een hang lamp gekocht met een fitting er aan vast. Ik heb hier een stekkertje aan gemaakt (2draden dus niet geaard denk ik?) als ik deze in het stopcontact doe is er niks aan de hand. Zodra ik hem eruit haal en er een lamp in doe en hem weer aan zet dan springt de stop. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? Ik heb hier namelijk echt 0,0 verstand van. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Als je het stekkertje dat je aan de lamp het gedaan in het stopcontact stopt brand het licht of als je een lamp er in stopt? weet niet hoe je een lamp in een stopcontact stopt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee aan de lamp zit een fitting met een stroomkabel en daaraan een stekker. Als er geen lamp in de fitting zit dan gebeurd er niks. Zodra ik een lamp in de fitting draai en de stekker doos weer aanzit slaat de stop er uit
ronron1212
10 jaar geleden
Zitten de stroomdraadje wel goed in de fitting en of de stekker?
Reddie
10 jaar geleden
Voor mensen als jij zijn er elektriciens uitgevonden.
Als je niet weet waar je mee bezig bent, blijf er dan van af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemde reactie want als je leest wat ik heb geschreven is het een simpel klusje wat iedereen kan doen (zo vertelde ze het mij ook in de doe-het-zelf zaak). Ja ik heb alle draadjes gecheckt en dit klopt zowel in de fitting als in de stekker (helaas)
ronron1212
10 jaar geleden
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt daarvan dus de reactie lijkt me niet onlogisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doelde op de reactie van reddie excuses
ronron1212
10 jaar geleden
Ik ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou als ik van meerdere kanten te horen krijg dat het een heel simpel klusje is wat iedereen kan doen en ik daar een vraag over heb waar dan op zo'n vreemde manier op wordt gereageerd. Daar heb ik toch niks aan? Dan kun je er beter niks neer zetten. Toch bedankt voor de moeite
ronron1212
10 jaar geleden
Het is een simpel klusje als je weet wat je doet. Draadjes goed aan sluiten en goed verbinden als dat niet goed gebeurt dan is de kans op kortsluiting erg groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De draadjes zijn goed aangesloten dat weet ik zeker. Daar kan het dus niet echt aan liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij schrijft dat je er 0,0 verstand van hebt dan kun je toch reacties als van reddie verwachten......plaats eens een foto van wat je gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kleine koperen lipje rechts op de foto dient middenin de fitting te zijn gepositioneerd. Op dit moment raakt het lipje contact met de buitenmantel van de gloeilamp enenmale het grotere linker lipje en veroorzaakt d'r kortsluiting. Haal de stekker uit het stopcontact en buig daarna het rechter kleine lipje met een schroevendraaier terug naar de bodem in het midden van de fitting. De twee lipjes mogen elkaar niet raken als het rechter lipje is teruggebogen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kleine koperen lipje rechts op de foto dient op de bodem middenin de fitting te zijn gepositioneerd. Op dit moment maken beide lipje contact met de buitenmantel van de gloeilamp en veroorzaakt de kortsluiting. Haal de stekker uit het stopcontact en buig daarna het rechter (kleine lipje) met een schroevendraaier terug naar de bodem in het midden van de fitting. De twee lipjes mogen elkaar niet raken na het terugbuigen!

Het beste antwoord

Als je in de fitting van de lamp kijkt dan zie je als het goed is op de bodem 2 metalen lippen.
De ene lip moet omhoog wijzen langs de wand, de andere moet plat over het midden van de bodem liggen. Op deze wijze zal de ene lip de schroefdraad van de lamp raken, de andere raakt de middenaansluiting van de lamp.
Als een van de lippen verbogen is dan zullen ze bij indraaien van een lamp contact met elkaar maken en zo dus kortsluiting veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Dit is hoe de fitting er van binnen uit ziet: http://s24.postimg.org/7l3mpk4cl/image.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even dat kleine lipje plat naar beneden buigen.Het komt nu niet tegen het voetje maar tegen de schroefdraad van de lamp. En dat veroorzaakt die kortsluiting.
Groetjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze fitting heeft links een dubbele lip voor de schroefdraad van de lamp, de rechter lip voor de middenaansluiting ligt niet plat over het midden van de fitting, deze zorgt dus voor de kortsluiting. Vouw de lip terug over het gat in het midden van de fittingbodem.