hoe het beste vinyl plaatsen rond wc? Moet ik eerst de bestaande vinyl verwijderen, want deze ligt nogal vast. Of kan ik beter erover een nieuwe laag

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meest hygiënische is om de oude vinyllaag weg te halen. Als je de nieuwe laag op de oude doet heb je kans dat je afvoer, indien horizontaal, niet meer past en je een S-bocht nodig hebt. Mooiste is om de pot eraf te halen, vinyl leggen en dan de pot weer terugplaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oeps sorry freekfluweel, had nagenoeg hetzelfde geantwoord maar zie nu jouw reactie. Waarom zet je dit niet bij de antwoorden eigenlijk? Dan had ik daar een aanvullende reactie op kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het geven van antwoorden kost mij alleen maar punten vandaar dat ik slechts reacties geef. Overigens worden die reacties nu ook al weer verwijderd, deze dus ook wel...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk, vooralsnog sta je er nog steeds gezellig. :-)
Bedankt vd reactie!

Het beste antwoord

Nooit vinyl over vinyl leggen. Dan is de ondergrond te zacht en ga je er, bv met een naaldhak, dwars doorheen.
Dus eerst de oude verwijderen. Handigste met een plamuurmes of multitool. Rot werk als het erg vast zit, maar je voorkomt dat er gaatjes in komen. Dus het is de moeite waard. Zorg wel dat de vloer weer netjes egaal is (steentjes, resten lijm) voordat je het nieuwe legt.

Misschien wat aanvullende info waar je wat aan hebt: Mocht het een zwevend toilet zijn, dan gewoon van hoek tot hoek leggen. Mocht het een toiletpot zijn met de afvoer op de grond, ga dan niet proberen het vinyl om de potafvoer te leggen. 1- het ziet er niet uit, 2- bij een mispisser zal er altijd urine tussen de rand van de potafvoer en het vinyl komen. Moet je niet willen en dit is ook niet netjes af te kitten.
Haal de pot van de vloer af, leg het vinyl, snij het gat van de afvoer uit, precies tot aan de rand, en plaats dan de pot terug. Randje netjes afkitten met siliconen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
;-)