Bij een thermostaatkraan wordt de temperatuur geregeld door de verhouding tussen koud en warm water met een thermostatische klep te regelen. Als het uitstromende water te koud is krijgt de warme aansluiting voorrang, bij te warm water de koude aansluiting.
Als je de beide aansluitingen verwisselt dan zal bij koud water juist extra koud water worden toegevoerd, bij te warm water zal er extra warm water worden toegevoerd: de temperatuurregeling van de thermostaatkraan werkt dus NIET.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat werkt niet. Maar je kunt een nieuw binnenwerk voor de kraan bestellen zodat je de warm en koud waterleiding in de muur niet hoeft om te draaien. Dit werkt alleen niet bij een bouwmarktkraan. Dan is de optie er nog om de kraan op de kop aan de muur te zetten.