Mag je in een vergunningsvrij gezette schuur een toilet, douche en CV aanbrengen??

Ik heb een schuur gebouwd van 30m2 en deze is vergunningsvrij gezet. Mijn vraag is of je daar dan een toilet, douche en centrale verwarming in mag maken. Volgens mij wel want ik kan over die dingen niets vinden maar misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee als ambtenaar of zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.1K

Antwoorden (2)

Een schuur kan dan wel vergunningsvrij zijn, maar niet een gebouw met een douche en toilet, die vallen onder een ander bestemmingsplan.
En dat moet je aanvragen en leges voor betalen enz.
Echter het is zo ver ik weet, volgens de wet verboden een douche en toilet te laten afbreken, indien er in het pand geen andere aanwezig zijn...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me correct! +
Dat lijkt me niet. Als je er voorzieningen als toilet, douche en ook nog C.V. gaat aanbrengen verliest het gebouw zijn functie als schuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk dat een cv nog wel zou mogen, maar deze opzet is natuurlijk een opstapje naar een bewoonde schuur, dus woonhuisje en dat mag al helemaal niet zo maar!
Ivana
11 jaar geleden
In een hobbyschuur mag je gewoon een cv aanbrengen. Hier tenminste wel. Zou dat niet mogen, dan moet je hobby in de winter op een laag pitje en hobby is eigenlijk speciaal een winterding. Wij hebben gewoon een cv in de schuur, dan verroest ook het gereedschap niet.