Hallo! Ik wil graag een gasbeton muurtje maken op zolder en in die muur 4 van die vierkante glastegels erin verwerken. Kan dat?

Ik vraag dit in verband met dat ik volgens de bouwmaatschappij andere lijm moet gebruiken voor de glastegels. Of is het ook mogelijk hetzelfde lijm te gebruiken als wat voor het gasbeton wordt gebruikt? Of reageert dat negatief op elkaar?
Wie kan me hierbij helpen?

Alvast bedankt, Simone

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gasbetonblokken verlijm je met blokkenlijm, glazen stenen met metselspecie.
Wanneer je de gasbetonblokken zo ruim houdt dat je de glazen stenen met minimaal 1 cm specie kan vermetselen gaat dat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie hulp! Super! Het is helemaal gelukt en ziet er mooi uit!
Groetjes,
Simone

Andere antwoorden (2)

De lijm die voor gasbetonblokken word gebruikt dankt zijn werking aan de poreuze steen, daar die glasblokken niet poreus zijn kan deze lijm daar niet goed aan hechten.

Er zijn wel lijmsoorten die dat wel kunnen, een beetje bouwmarkt heeft wel iets dergelijks in hun assortiment.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mestelspecie zoals hierboven werd geadviseerd werkt ook goed, maar dan moeten ze wel goed ingebed worden.
Maar dat schreef hij ook al.

Je hebt toch hopelijk geen houten zolder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is de muur eerst neerzetten zonder de glasstenen. Gasbetonblokken zijn breed genoeg om een gat voor 2 glasstenen te kunnen overbruggen. (ik neem ff aan dat je ze 2x2 zet)

Omdat de glasstenen zo geen deel uitmaken van de constructie is het ook makkelijker er ooit nog iets mee te doen.

Maar waarom niet 2 soorten lijm/specie gebruiken?